lunes, 8 de agosto de 2011

Shanti Shanti

M'agrada molt aixo de Shanti Bhavan. Un projecte situat a Tamil Nadu, a dues hores de Bangalore, amb una escola-residencial per a alumnes dels pobles dels voltants. El que mes m'impressiona es el sentiment de comunitat que es viu. Els nens conviuen 24 hores al dia junts i estan tan organitzats com ben avinguts. A part de les hores escolars, tenen tasques comunitaries (cuidar el jardi, netejar les instal.lacions, preparar una projeccio de cinema per a tot el grup...) i a sobre tenen l'oportunitat de formar-se en disciplines artistiques. No puc descriure el plaer que suposa escoltar una sonata classica de piano a mans d'un nen de 16 anys mentre els seus companys preparen un llensol com a pantalla gegant.per gaudir tots junts d'una pel.licula d'animacio.
L'Eduard Muntaner ( www.eduard.cat ) es el meu cicerone, ell ha passat aqui uns quants mesos en diferents estades i m'explica la tranquilitat i el bon ambient que es respira; sobretot amb la relacio amb els nens. Ell ha estat treballant amb programacio de robots amb alguns d'aquests alumnes i quan arribo els fa una demostracio bonissima del funcionament
Em venen ganes de quedar-m'hi; he de buscar excuses com ara que hi ha massa voluntaris o que no hi ha muntanyes al voltant per no plantejar-m'ho mes seriosament.
Els nens acaben fent-me demandes: beat-box, cansons en tamil i pica-boques (aixo els ha impressionat bastant)
I una pregunta que es va repetint: ets un Rishi? (una mena d'ermita, amb accent obert a la a)
Els hi dic que tornare sabent que hauria de fer-ho.
En Tagore ja va deixar clar quan deia: No dejes para manyana, lo que quieres hacer hoy.



No hay comentarios:

Publicar un comentario