martes, 9 de agosto de 2011

Devadutha - Episode 2

(N.d.A.- Aquest text presenta 4 paraules accentuades amb "copia y pega" per necessitats literaries, la resta del text segueix estant sense accentuar per motius obvis de teclat, per la qual cosa segueixo demanant disculpes.)

El cel es presenta tan amenassadorament ambigu que un acaba desitjant que dispari ja d'una vegada. Que plogui; aixi sera tot un pel mes dramatic; igual de dificil pero amb l'estetica de l'home xop, els nervis lliscant i la llibreta molla.
- Va, home, per que no plous?
Pero es mante aixi, expectant. Els carrers de Kochi segueixen mal-pavimentats amb la rutina del comers i amb un turisme en epoca baixa. Nomes necessito un rickshaw, un auto, un tuc-tuc, un tricicle motoritzat. Penso en el marcador del telefon : he penjat l'auricular ja fa una estona pero tinc el convenciment que deu seguir amb el seu maligne compte enrere: 58 minuts - 57 minuts...
Aleshores recordo quin es el truc del transport urgent a l'India: si necessites un rickshaw, no has de pensar mai que el necessites; has de buidar la ment d'imatges relacionades amb el mon del taxi i l'emergencia. Tan sols aixi aconseguiras que n'aparegui un.
Penso en el monzo i en els preus de les motocicletes. Hi ha un cartell anunciant-ho: 45.000 rupies i un asterisc sospitos. No esta gens malament. Penso en telefons vermells i en el temps que fa que vaig obtenir l'ultima titulacio en cursos d'angles. Gens malament. Penso en els angels i girant la cantonada apareix la carrossa negre i groga que m'hi conduira. Excel.lent.
I aixo sempre funciona perque en el pais de les supersticions, "haz lo que vieres".
Mentre l'auto frena em ve al cap una canso de l'Sting: Englishman in New York. Es clar que jo no soc un alien, nomes un blanc mal vestit amb una llibreta mal vestida; pero quan el conductor i jo comencem a parlar tots dos tenim clar que l'altre es l'extraterrestre, sobretot ell. Aixi que el millor que puc fer es: directament la llibreta als morros. Li senyalo el PERUMPHAEAPP. Posa cara de ser un expert en alfabet malayalam pero haver menystingut alfabets mes occidentals en la seva vida academica. Li llegeixo: perumpaep, peramfaep, perumpilaf, ferumdepeix. No enten la broma i jo no entenc com puc haver-la fet mentre el temps s'escola pel tub d'escapament. Tuc-tuc-cinquanta-tuc. Es gira i apaga el motor, veient que va per llarg; no pot aturar res mes.
Tots dos sabem que ens cal ajuda: jo per arribar a una cita i ell per conservar un client. Per sort, en aquest pais en sobra de gent disposada a ajudar. El primer a entrar en el Cercle d'Amics de l'Occidental es un guardia de seguretat de bigoti frondos i cabells blancs que passa la seixantena, com la majoria de watchmens indis. No acabo de veure quina seguretat pot oferir l'ancia davant d'un intent de robatori.; potser una bola de petanca al cap.
Li mostro el PERUMPHAEAPP. Posa cara de no-se-llegir. Tranquil, avi, ja llegeixo jo. Em mantinc en les variacions de perumfeap basiques combinant diferents velocitats i canvis en l'accent, sobretot canvis en l'accent sabent que sovint els indis son molt escrupulosos amb el tema dels accents i les silabes toniques, com algun cop que jo estava preguntant per Kàngeri, per exemple, i pretenien no entendre'm fins que no deia Kangèri, cosa que trobo inmensament absurda i desquiciant, doncs a casa nostra no putejariem al visitant que preguntes per l'Hospitàlet esperant a que ho accentues correctament.
En tot cas, perumfeap no funciona ni del reves. I mira que estic segur que la part del PERUM esta be; i em pregunto quantes zones hi poden haver a Kochi que comencin amb Perum.
Si es que me l'esteu jugant, penso, i tambe els imagino perduts per Barcelona amb una llibreta on hi posa Pedralbos. Tant de bo.
O sigui que necessitem un nou amic dins el C.A.O.  i el seguent a ingressar es un jove ben afeitat que atura la moto amb la que circulava quan veu els nostres gestos: els seus sobris, els meus implorants.
Li ensenyo el PERUMPHAEAPP i posa cara de massa-vocals. Aleshores soc conscient de perque m'esta passant aixo. Perque els angels no son cruels pero son juganers. Perque la seva bellesa va mes enlla de conceptes fisics i demana una desfiguracio del que la vol observar. Per aixo em tenen aqui lligat a un totem indi, adorant l'absurditat mentre el temps acaba de maquillar-se i es a punt per tallar-me la cabellera.
Pero precisament perque no son cruels, es ara quan li xiuxiuegen al motorista: Perumbharupp; i ell no se n'adona pero inconscientment repeteix: Perumbharupp?
- Si, aixo, si, Perumbharupp! Perumbharupp!
I el watchmen i el taxista tambe conclouen amb certa euforia:
-Ah! Perumbharupp!
I tot sembla una orgia de Perumbharupps de tant contents que estem i ja comenso a pujar al rickshaw quan el conductor pregunta:
- On de Perumbharupp?
Al cony de ta mare on hi ha una gran X que marca amb lletres de neo: Perumbharupp.
- No se, cap al centre. Perumbharupp centric zone, no?- li dic.
Fa una ganyota com dient, plasa de la vila?
- On sigui! On sigui pero Perumbharupp, per favor!- insisteixo mentre l'empenyo suaument cap al seu seient.
-Seran cent rupies.
- Cent? Mil si vols! Deu mil! - aixo ultim ho dic en catala perque no es faci il.lusions soc catala.
I finalment el motor arrenca i crido un gracies als amics que queden enrere i tot seguit em poso a resar per un Perumbharupp molt petitonet perque des que els angels s'hi han mudat s'esta fent fastigosament dificil trobar-los.



3 comentarios:

  1. Molt m'ha agradat. M'ha agradat molt. Agradat molt m'ha. I a sobre he rigut sol a casa pels coses, llagrimeta incluida, barrejant records, creuant imatges i viatges. Segueix, disfruta i escriu!!!

    Una abraçada inmensa!! Jan

    ResponderEliminar
  2. Idem, Jan, tic al tren rientme sola escandalosament sota la mirada de la resta de passatgers als k els llegiria en veu alta el relat del qual no entendrien mitja paraula. Mentresrant imatges,colors i racons plens de petits records no deixen de passar pel meu cap.
    3a part ja Ricky!
    Segueix disfrutant i cuidat!!
    PAU(la)

    ResponderEliminar
  3. Jajaja molt bo Rikki. Una abraçada des d'Allahabad!

    ResponderEliminar