jueves, 18 de agosto de 2011

Temple Road I

Comensa la ruta que em dura cap al sud, a visitar els mes famosos temples de Tamil Nadu mentre segueixo l'estela de Rama quan es dirigia cap a Lanka per intentar salvar a la seva estimada Sita.
La primera parada es Kanchipuram, ciutat famosa no nomes pels temples sino tambe pels seus saris de seda.






Realment, la ciutat esta plagada de temples, cadascun mes gran que l'anterior, en dos dies en visito sis i quedo totalment beneit pels sacerdots. Per moure'm entre temple i temple, llogo una bici que em premet fer una escapadeta tambe pels poblets dels voltants.
Hi ha temples famosos per estar construits amb pedra sorrenca, altres per tenir un lingam grandios i el que m'agrada mes: el temple que te un salo de cent pilars esculpits. Aqui, amb l'ajuda d'un guia descobreixo imatges del Ramaiana, jocs visuals a la pedra i algunes escenes del Kamasutra forsa curioses.







Es precisament en aquest temple on em trobo uns joves molt amables a qui acabo ensenyant les fotos del Mahabharata; estan fascinats i aporten un apunt critic: a Krishna se'l veu en actitud massa passiva, ha de ser un esser totalment energic i potent. En prenc nota.






I com sempre, en aquest pais les coses van a millor quan t'asseus a descansar. Reposo al costat d'un brahman molt ancia i establim conversa. Entre altres coses em diu que no menja ni all ni ceba perque son aliments "sexy".
- I a voste no li agrada el sexy?
- El sexy esta be pero en determinades ocasions i controlat. A un home, nomes li toca una esposa.
- Pero el pare de Rama, Dasharata, tenia tres esposes...
Aqui es posa a riure. Afegeixo:
-I Draupadi es va trobar amb cinc marits per ella sola!
I li surt una mena de rialla tipus cunyaaaaaooo.
Despres d'aixo, ja li puc preguntar pels temes que m'interessen sobre el Ramaiana, i m'ofereix unes observacions molt profundes.
Un jove indi que treballa de guia se'ns afegeix a la conversa, acabem fent amistat i em passo el vespre ajudant-lo a traduir informacions del temple al castella. Gracies a aixo, ell m'obre la porta a una nova informacio apassionant: Hi ha una escola de teatre tradicional a 8 km de Kanchipuram. Justament el que estava buscant.
Com diria en Tagore: Dhal faras, Dhal trobaras.

1 comentario: